donderdag 23 mei 2013

Les 13

Gisteravond weer gelopen. Ik zit al bijna (weer) op de helft van het programma!

Deze les bestond uit: 2 minuten lopen, 2 minuten wandelen, 3 minuten lopen, 2 minuten wandelen en vervolgens 3x 5 minuten lopen met telkens 3 minuten wandelen ertussen.

Bij de eerste minuut denk ik altijd: wat?? En ik moet straks nog 3x 5 minuten! Dat haal ik nooit! Om vervolgens juist het tweede stukje van 5 minuten lekker te lopen. Blijkbaar hebben mijn benen/voeten flink wat opwarming nodig, want zodra ik daar doorheen ben, gaat het lopen min of meer vanzelf.

Ik probeerde het laatste stukje van 5 minuten wat sneller te lopen, ongeveer 11 km per uur. Dit vind ik erg lastig. Ik merk dat ik nog niet goed een tempo kan vasthouden en verder is voor mij 11 km per uur ook best snel.  Maar toch wil ik daar graag heen. Ik was dus wel erg blij toen Evy, eindelijk, aankondigde dat ik kon wandelen en de les er bijna op zat. Dan denk ik tussendoor: als ik bij die paal ben, dan zullen de 5 minuten voorbij zijn! O nee.., nou, dan bij die boom! Dit houdt me wel gaande moet ik zeggen, maar de laatste minuut was toch wel even knijpen.

Van spierpijn had ik achteraf eigenlijk geen last. Ik vraag me nou af of dit goed of juist slecht is. Ben ik nou goed bezig, op een voor mij goed lestempo, of moet ik mezelf meer uitdagen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten