dinsdag 21 mei 2013

Een nieuw thema: hardlopen!

Long time no see!

Het groentepakket is inmiddels verdwenen. We hebben besloten het abonnement op te zeggen toen ik ging werken. Met een afhaaldag op woensdag en vaak pas op zaterdag in de gelegenheid zijn om de groenten af te halen, leverde het vooral veel verlepte groenten en frustratie op.

Nu halen we vaker biologische groenten uit de supermarkt. De plaatselijke Jumbo heeft een schappelijk aanbod waar we dan ook gebruik van maken.

Wel ben ik de afgelopen tijd begonnen met hardlopen. Na meerdere pogingen de afgelopen jaren, hoop ik komend jaar eindelijk voorbij de 5 km te komen. Dit is me geraden ook, want ik doe in september mee aan een mudrace van 15 km samen met mijn oude bestuur van de studievereniging. Hoewel de beslissing niet geheel democratisch is genomen ("Jij wordt aanvoerster!"), wordt het hopelijk een evenement waar we in de toekomst vaak aan terugdenken.

De vraag is nu: hoe bereid ik me voor op een dergelijke race? Ik ben sinds 3 weken weer aan het hardlopen geslagen en probeer dit 3 keer per week te doen. Evy is wederom mijn loopmaatje*. Over 7 weken hoop ik dan over te gaan op een trainingsprogramma van 10 weken om van 5km naar 15km te gaan. Dit wordt nog een hele klus, want er zitten ook 3 weken weken vakantie Canada en 1 week congres in Duitsland tussen. In die weken moet ik eigenlijk blijven trainen om mijn doel te halen.

De komende tijd wil ik dus verslag uitbrengen van mijn eigen race tegen de klok: kan ik in september 15 km lopen?



* Dit is mijn derde poging met Evy. De eerste keer had ik niet de juiste schoenen, de tweede keer haalde ik de 5 km maar kreeg ook toen last van mijn rechtervoet bij de langere stukken. Deze keer hoop ik verder te komen door in ieder geval een afspraak te maken met de podotherapeut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten