zaterdag 22 januari 2011

Wat zit er in? #1

Ik heb de volgende groenten aangetroffen in mijn pakketje deze week:
- witlof
- wortelpeterselie
- wortel
- cherrytomaatjes
- winterpostelein

groenten van links naar rechts: winterpostelein, wortels, wortelpeterselie, cherrytomaatjes en witlof

Van deze groenten komen alleen de tomaatjes uit het buitenland, namelijk uit Spanje. De rest komt van onze eigen Hollandse bodem. En hoewel wortelpeterselie en winterpostelijn Hollandse groenten zijn, zullen deze groenten niet meteen een 'aha'-erlebnis veroorzaken bij de meeste mensen. Ook ik heb nog geen idee wat ik met deze groente ga doen. De wortelpeterselie  ziet eruit als een witte wortel, en lijkt ook wel op pastinaak voor diegenen die dat kennen. Winterpostelein ziet eruit als sla.

Witlof, wortel en cherrytomaatjes kennen we allemaal wel, al moet ik bekennen dat ik zelf niet zo vaak voor witlof zou kiezen als ik in de supermarkt sta. Ik vind witlof best lastig klaar te maken omdat het al gauw een bittere smaak krijgt. Als ik niet uitkijk bij het koken, wordt de witlof een wittige sliertachtige moes: niet echt lekker.

Het wordt dus zeker een uitdaging om alle groente in lekkere gerechten te verwerken. En trouwens ook om alles op te krijgen voor het einde van de week, want wat is het veel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten