zondag 20 februari 2011

Wat zit erin? #5

Deze week weer eens een interessante groente die ik nog nooit heb klaargemaakt: schorseneren. Verder in het pakket:

- ijsbergsla
- broccoli
- wortels
- gemengde kiemen
- en dus schorseneren

Ijsbergsla, broccoli, schorseneren, gemengde kiemen, wortels
De broccoli en wortels zullen snel op zijn, maar ik zie toch wel een beetje op tegen de ijsbergsla. Vroeger, als klein meisje, was ijsbergsla mijn favoriete slasoort. Alleen later kwam ik erachter dat het eigenlijk nergens naar smaakt... Geef mij dan liever rucola of veldsla!
De schorseneren worden ook nog een uitdaging, aangezien ik overal lees op internet dat het zo'n karwei is om ze te schillen.
De kiemen zullen denk ik verdwijnen in een salade.

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad veldsla en rucola zijn lekkerder, maar ijsbergsla is dan weer ideaal om gewoon een hoop lekkere andere dingen bij te doen (wat ik bij die andere slasoorten altijd zonde vind want dat gaat ten koste van de smaak).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ik niet hoor!:) Bij mij smaakt alles lekkerder met de bitter zurige smaak van rucola :).

    Maar als je suggesties hebt, graag! Niets liever dan een leuke aanrader van een lezer!

    BeantwoordenVerwijderen