donderdag 3 maart 2011

Wat zit erin? #6

Afgelopen week zaten de volgende groenten in het pakket:
- groene kool
- witlof
- citroen
- pastinaak
- mangold
De groene kool is gebruikt in (verschillende versies van) het Oosterse wokgerecht, net als de mangold. Mangold hoort bij de familie van snijbieten en lijkt erg op paksoi. Mangold is echter veel steviger en ook anders van smaak.
Citroenen gebruik ik voor vanalles en nog wat: rasp voor citroencake, sap voor vinaigrette.. Bovendien vind ik citroen zo om uit de hand te eten ook erg lekker. Ja, ik ben wat dat betreft een enorme zuurpruim :). Als kind vroeg ik altijd om een schijfje citroen bij de cola of tonic als we uit eten gingen, gewoon om op te eten. Nu doe ik dat niet meer hoor!
De witlof heb ik gebruikt in een risotto, een iets andere dan ik al gepost heb. Hier komt nog het recept van. Met de pastinaak ga ik rosti maken.

Afgelopen week was een rare week qua eten ivm een begrafenis in het weekend. Hierdoor lopen we iets achter met het opmaken van de groenten. Hopelijk is dat volgende week weer bijgetrokken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten